środa, 7 sierpnia 2013

A’la chili con carne



Straszne upały, na szczęście malinowe lody już się mrożą, mam nadzieję że wyjdą i będę mogła podzielić się przepisem. :).  Już jutro, moja pierwsza śniadaniowa próba z jajkiem w koszulce. Trochę strachu jest ... Do spróbowania zmobilizował mnie jeden z odcinków amerykańskiej wersji Masterchef’a.  
Tymczasem dziś potrawka a’la chili con carne. Danie jest dość ostre, ale pyszne. Mięso mielone, charakterystyczne w meksykańskiej wersji zamieniłam na śląską  kiełbasę, która spełniła idealnie swoją rolę. Ponadto jako dodatek- bułki razowe. Rodzince smakowało, co mnie bardzo ucieszyło :).  
Składniki:

4 mniejsze kawałki śląskiej kiełbasy (usunąć skórkę)
3 łyżki oliwy z oliwek
3 ząbki czosnku
1 duża cebula
1 czerwona papryka
1 żółta papryka
2 średniej wielkości pomidory
Puszka czerwonej fasoli
Mała puszka kukurydzy
Przecier, ketchup,
Przyprawy: sól, pieprz (najlepiej świeżo zmielony), papryka ostra, papryka słodka, cukier
Mąka ziemniaczana do zagęszczenia

Sposób przygotowania:

Na oliwie zeszklić pokrojoną w kostkę  cebulę z przyprawami  i czosnkiem. Dodać pokrojoną w drobną kostkę kiełbasę oraz papryki. Pomidory sparzyć wrzątkiem, obraz ze skórki,  wyjąc nasiona  pokroić. Dodać do dania wraz z łyżeczką przecieru. Dusić przykryciem ok. 30 minut.
Następnie dodać fasolę i kukurydzę, dusić kolejne 30 minut. Na koniec zagęścić mąką ziemniaczaną rozpuszczoną w zimnej wodzie wraz z ketchupem i przecierem. Potrawę doprawić do smaku wg własnego uznania( zależy od wymaganej ostrości) .
Smacznego :).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz